Monday 1 December 2008

3 perkataan yang di benci oleh Inggeris



Para peneliti dari University Oxford telah menyenaraikan tiga perkataan yang paling dibenci oleh masyarakat Inggeris.Daily Telegraph melaporkan, perkataan yang paling dibenci oleh publik adalah "at the end of the day" (pada kesudahannya), "fairly unique" (agak unik) dan ketiga paling dibenci ialah "I personally" (saya secara peribadi). Turut dinyatakan juga ialah penggunaan perbendaharaan kata yang salah seperti "shouldn't of" berbanding "shouldn't have".

Para peneliti itu juga mengumpulkan senarai perkataan tersebut bagi memantau penggunaan ungkapan kata-kata dalam basis data yang disebut "Oxford University Corpus" yang berdasarkan buku, surat kabar, majalah, television, dan Internet.

Hasil penelitian yang ditulis oleh Jeremy Butterfield menyatakan, ramai masyarakat menggunakan ungkapan secara keterlaluan sebagai perkataan yang kerap diucapkan di pejabat seperti 24/7 (24 jam sehari, tujuh hari seminggu )dan "synergy".

so, kalau xnak dibenci bila berada kat negara inggeris tu jangan la mengada-ngada nak cakap 3 perkataan tersebut okies...hohohoho;>...[bila nak pg o??.^_^]

4 comments:

Leonard Mark Ulai said...

kemaya nuan ka gai menua urg putihzz??

Aciapai said...

enti nitih ke ati sarito ka meh nyadi ngagai menua uhang kin arr tang nama daya...nadai daya to lo..hehehe=)

Leonard Mark Ulai said...

nibuh irau....
kitai sigi urg menua oversea.....
hahahaha......

Aciapai said...

hehe....yap!! betul gak ow..;p
orang ngilah laut...;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...