Sunday 19 October 2008

Prehistoric Love



ROME — Archaeologists working on the eve of Valentine's Day carefully began digging up the bones of a prehistoric couple on Tuesday, hoping to keep their 5,000-year-old embrace undisturbed forever.

7 February 2007, beberapa org archaeologiest telah menjumpai 2 buah rangka manusia yg saling berpelukan antara satu sama lain, di daerah Mantua, 40 km dari Verona, iaitu kota romantis tempat terjadinya lagenda Romeo and Juliet oleh William Shakespeare.

Kajian dilakukan dgn sistem karbon dan ternyata pasangan kekasih ini hidup pada masa 6.000 tahun yang lalu.Dari gaya gigi mereka yang masih melekat kuat ditulang rahangnya, pasangan ini ditafsirkan mati dalam umur yang masih muda." kata Elena Menotti (ketua arkeologi yg mnjlnkan penggalian) dan dia juga memberitahu bahawa pengebumian secara berpasangan pada masa neolithic belum pernah berlaku, malah pasangan tersebut saling berpelukan mesra. so, pasangan kekasih ini telah membawa misteri tentang kisah cinta mereka secara 'silent' selama beberapa mellenium...(btul ka eja nya..hihihi)

baca more details ba: http://www.foxnews.com/story/0,2933,251681,00.html


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...