Sunday 19 October 2008

Kata2 Terakhir

Biasanya org yang nak meninggal akan mengucapkan kata2 or pesanan terakhir mereka.(sebedau 'ngapus ke seput' ko kitai iban...)
Berikut adalah kumpulan kata-kata atau pesan terakhir daripada orang-orang yang terkenal:

ROBERT F. KENNEDY
kepada istrinya setelah dia tertembak dan sebelum koma
I’ll be in Hell before you start breakfast!
(Saya akan berada di neraka sebelum kamu memulakan sarapan kamu!~)

TERRY KATH
Ahli music rock Chicago Transit Authority ketika dia membersihkan pistolnya dan menarik pelatuknya
Die, my dear? Why that’s the last thing I’ll do!
(Matikah aku, sayangku ? Mengapa hal itu yang terakhir yang akan kualami.)

GROUCHO MARX
Ahli komedi Amerika
Go on, get out! Last words are for fools who haven’t said enough!
(Go on, semua keluar ! Kata-kata terakhir hanyalah kebodohan bagi sesiapa sahaja yang berkata cukup !)

KARL MARX
ketika ditanya oleh pembantunya apa kata-kata terakhirnya.
I have a terrific headache.
(Saya merasa sakit kepala yang luar biasa.)

FRANKLIN DELANO ROOSEVELT
presiden ke-32 USA.
I’d hate to die twice. It’s so boring.
(Saya benci kalau harus mati dua kali. Kematian begitu membosankan.)

RICHART FEYNMAN
Fisikawan Amerika
I have not told half of what I saw.
(Saya belum mengungkapkan separuh dari apa yang saya lihat.)

MARCO POLO
Penjelajah dunia
Lord help my poor soul
(Tuhan, tolonglah jiwaku yang malang)

EDGAR ALLAN POE
penulis Amerika
Thank God. I’m tired of being the funniest person in the room.
(Terima kasih Tuhan. Saya letih menjadi orang yang paling lucu di ruangan ini.)

KURT COBAIN
Vokalis and gitaris misic NIRVANA meninggalkan pesanan melalui kertas dan dipercayai membunuh diri
I don’t have the passion anymore, and so remember, it’s better to burn out than to fade away. Peace, Love, Empathy. Kurt Cobain.
(Aku sudah tidak ada semangat lagi, dan ingatlah, lebih baik jasad ini dibakar hingga musnah daripada dikuburkan. Damai, cinta, kasih. Dari Kurt Cobain.)

No! I didn’t come here to make a speech. I came here to die.
(Tidak! Saya ke sini bukan untuk berpidato. Saya kesini untuk mati.)
CRAWFORD GOLDSBY a.k.a. Cherokee Bill, ketika ditanya apa yang akan dikatakannya sebelum dia digantung.

I know you’ve come to kill me. Shoot, you are only going to kill a man.
(Saya tahu kamu datang untuk membunuhku. Tembaklah, kamu hanya akan membunuh seorang manusia.)
CHE GUEVARA Pemimpin Revolusi Marxis Argentina.

I see black light.
(Saya melihat cahaya hitam.)
VICTOR HUGO, penulis Perancis.

Let me go to the Father’s house.
(Biarkan aku menuju ke rumah Bapaku.)
POPE JOHN PAUL II, Paus ke-263.

I’m bored with it all.
(Saya sedang bosan dengan semua ini.)
WINSTON CHURCHILL, PM Inggris pada PD II, sebelum koma dan meninggal sembilan hari kemudian.

Jesus, I love you. Jesus, I love you.
(Jesus, aku cinta engkau. Jesus, aku cinta engkau.)
MOTHER TERESA, sister dari Albania.

I hope the exit is joyful and hope never to return.
(Aku berharap jalan keluar ini penuh dengan kegembiraan dan berharap tidak akan kembali lagi.)
FRIDA KAHLO, Pelukis Mexico.

They couldn’t hit an elephant at this distance.
(Mereka tidak boleh menjatuhkan satu gajah pun pada jarak ini.)
GENERAL JOHN SEDGWICK, Union Commander dalam U.S. Civil War, yang ditembak beberapa mInit setelah mengucapkan ini.

Dying is easy, comedy is hard.
(Mati itu mudah, membuat lucu yang susah)
GEORGE BERNARD SHAW, novelis, pengkritik, ahli politik dll.

I’m losing.
(Saya kalah.)
FRANK SINATRA, penyanyi dan bintang film Amerika.

Crito, I owe a cock to Asclepius. Will you remember to pay the debt?
(Crito, aku berhutang seekor ayam pada Asclepius.Ingatkah kamu membayar hutangku itu?)
SOCRATES, filsuf dari Yunani.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...