Tuesday 26 October 2010

Aku--Account Clerk (Temporary 1 month)



Salam senyum-senyum semua ^_^

2 hari dah tak update blog terasa rindu la pula......bukan sengaja nak biarkan blog aku ni bersawang..tetapi akhir-akhir ini aku agak busy dengan kerja serta hal-hal lain ;p (alasan berasas ok!:)

Musim cuti semester kali ini aku tidak balik bercuti kat kampung kerana berkerja temporary sebagai Account Clerk di PJI HOLDINGS Berhad selama sebulan. Sekarang genap seminggu aku bekerja..segalanya berjalan lancar....banyak perkara baru yang aku pelajari dan aku suka akan setiap perkara itu^^....Pada awalnya, aku memang berhasrat nak balik bercuti lagipun lama dah tak balik....tetapi, bila owner rumah kami (kak Liza) memberitahu bahawa account department tempat dia bekerja memerlukan pekerja temporary, aku terus je terima tawaran tersebut lagipun sama bidang ngan aku-accountancy, so apa salahnya manfaatkan musim cuti ini dengan menimba pengalaman..cewah!!..apa-apapun aku ingin mengucapkan banyak2 terima kasih kepada kak Liza kerana memperkenalkan aku ngan PJI...walaupun position aku sebagai account clerk tetapi banyak department aku pergi...macam2 aku pelajari..hujung bulan moga2 dapat salary..hihi..


inilah bukti penerimaan aku bekerja di situ..;p (contract employment)


Aku pergi interview untuk dapatkan kerja ini seminggu sebelum Final Exam kami yang lepas...selepas habis je musim exam terus bekerja...bila contract kerja ini habis, semester baru pula bermula...so, masa free je aku jalan(hehe) that y la blog aku ni agak berhabuk sedikit..;p


ini dia kawan aku si Naza, merangkap Officemate, Housemate serta Roomate aku..apalagi mate-mate??

meja tempat aku berkerja...ini hari kedua aku bekerja..file je penuh atas meja tunggu aku...heee:)

hehe..masa ini yang lain pergi AGM, tinggal aku ngan Naza je kat opis buat kerja...;p apa-apapun kerja first!

macam-macam kerja aku lakukan dan yang agak memerlukan banyak tenaga ialah filing...bayangkan beratus file yang kena aku kemaskinikan...bangga juga la dengan hasil kerja aku..hehe

baru sedikit je ni..kalau nak longgokan semua, habis kat situ..x payah lerr...;p

ini time aku semak gaji pekerja and buat payment voucher..

what else Ms?hehe

 ini dekat MD department...kat sini aku photostate dan buat 3 buah buku untuk purchasing (assistant secretary kejap..;)

siap sudah buku yang aku buat!!..yang lain tak sempat nak ambik pics.

work and smile!!--everything will be fine..@_@

Ini hari ini--dekat IT department busy menaip minutes of meeting untuk Board Directors' Meeting serta Audit Committee Meeting untuk besok..^^ 


PJI--Thank you for believing in me!


5 comments:

Unknown said...

good luck keja.. dpt gaji boh lupak cia. hehehe

Aciapai said...

hahaha...;p
u r welcome otakku otakku..kau swak ka skrg??

rinryn said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

aku kja d shah alam bha.. tggu konvo.. cantek bk weekend ni. yeah!

Teh Shahza said...

dh dapat gaji jgn lupa open table...bleh merasa sikit duit sebagai account clerk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...