Saturday 19 December 2009

Halaman Twitter di'hack' selama 2 jam oleh 'Iranian Cyber Army'


Iranian hackers telah berjaya meng"hack" halaman twitter selama 2 jam pada awal pagi semalam[18 dec 2009]..kira-kira pukul 6am waktu US.

lebih kurang 30million pengguna twitter tidak dapat menghantar message atau post tweets mereka. Halaman utama twitter telah ditukar kepada hitam serta mempunyai bendera seperti gambar di atas dan mengandungi message: 'This site has been hacked by the Iranian Cyber Army." Selain itu mereka juga ada meletakkan message arahan seperti berikut:

'USA fikir mereka mengcontrol atau mengatur internet access, tetapi mereka bukan. Kamilah yang mengatur dan mengcontrol internet access dengan kuasa kami, so jangan mencuba untuk 'incite' orang Iran.'..lebih kurang camtu la terjemahannya..*

Disamping itu, para hackers ini juga telah menukar DNS[domain name server] twitter sehingga kita melihat keadaan seperti di bawah ini..

The Google search for Twitter which shows that the cyber-attack lasted long enough for it to have been indexed by the search engine


2 comments:

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

gila la...mesti kelam kabut jurutera twitter membetulkan keadaan...

Aciapai said...

haha..bayangkan kalau facebook yang dihack...gerenti berjuta2 orang kehairanan & terus masuk buletin utama tv3..tapi harap jangan la ek..1 hari tanpa fb x sah..hehe=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...