Friday 26 June 2009

KING of POP-Michael Jackson dead at 50


Kematian Raja POP dunia Micheal Jackson telah mengejutkan peminatanya seluruh dunia.Michael Jackson 50, meninggal dunia pada pukul 2.26 petang waktu tempatan(thursday-25/6/09)--(2.26 pagi Jumaat waktu Malaysia) selepas jantungnya gagal berfungsi, lapor media antarabangsa.

Pegawai Koroner Long Angeles, Leftenan Fred Corral memberitahu CNN bahawa Jackson, 50, disahkan meninggal dunia dua jam selepas pasukan perubatan menerima panggilan dari rumah bintang tersebut.Micheal dilahirkan pada 29 Ogos 1958 di Gary, Indiana. Dia merupakan anak ketujuh daripada keluarga sembilan orang.(**MALAYSIA KINI)
......................................................................

Terus terang saya katakan..emosi saya saat ini sungguh bercelaru...saya baru tahu mengenai berita kematian Micheal J ni semasa dalam kelas Taxation pagi tadi...saya ingat itu hanya khabar angin bcoz lecturer saya pun x sure sama ada cerita itu betul atau tidak...saya fikir tat cant be true!]...tetapi apabila membaca sendiri berita itu di media2 antarabangsa yg ada di dlm internet ni..susah nak gambarkan perasaan..pemergian beliau terlalu awal..huhuhu..Apa-apapun saya mendoakan semoga rohnya aman dan tenang disana..amen..I love u 4ever MJ!!..love u..

*****************************************************************************

Madonna also issued a statement, saying: "I can't stop crying over the sad news. I have always admired Michael Jackson. The world has lost one of the greats, but his music will live on forever. My heart goes out to his three children and other members of his family. God bless."

"Michael Jackson was my generation's most iconic cultural hero. Courageous, unique and incredibly talented. He'll be missed greatly,"said Russell Simmons, hip-hop entrepreneur and founder of Def-Jam Records.

Singer Dionne Warwick said: "Michael was a friend and undoubtedly one of the world's greatest entertainers that I fortunately had the pleasure of working with. ... We have lost an icon in our industry."



Video Pengumuman mengenai berita kematian MICHEAL JACKSON oleh abgnya JERMAINE JACKSON.




MJ disahkan meninggal...:(


kesesakan di hospital dimana MJ disahkan meninggal.


**..terima kasih kat kawan2 & family yg memahami serta memberi kekuatan kepada aku semasa menerima berita ni...[agak lebih2..tapi itu la hakikat aku time ni...huhuhu]

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...