Tuesday 20 October 2009

Google Toolbar 5 untuk Firefox

Google Toolbar makes Firefox Chrome like! --0_^--best gak..emmm*)

sekiranya anda pengguna setia Mozilla Firefox tetapi suka akan features yg diperkenalkan oleh Chrome@Google Chrome(macam aku!), tak perlulah anda fikir susah2 untuk memilih nak guna browser yg mana satu coz Google telah mencipta beta edition terbaru[Firefox Toolbar 5] bagi Google Toolbar untuk kegunaan Mozilla Firefox yg fungsinya hampir sama dgn Google Chrome.

Fungsi Firefox Toolbar 5 ini yg hampir menyamai Google Chrome ialah, apabila kita membuka a new tab, kita terus boleh melihat small thumbnails bagi websites yg selalu kita kunjungi(up to 9) serta recently-closed dan bookmarked pages.Thumbnails ini boleh di edit atau dipindahkan mengikut citarasa sendiri.Selain itu features ini juga dapat disabled sekiranya pengguna lebih menyukai fungsi Firefox yg asal.[sila adjust di Google Toolbar options yg ada simbol spanar' di bahagian toolbar]. Di samping itu, pengguna juga boleh access mereka punya complete browser history daripada page itu sendiri. semuanya mudah dan pantas(macam promoter plak). Tambahan lagi kita juga boleh restore an accidentlly closed tab secara cepat tanpa menaip semula URL tab tersebut.....semuanya di hujung jari anda!..*_)


GOOGLE CHROME


1st browser aku guna IE, then Mozilla dan last sekali aku suka google chrome ni...ringkas dan cepat..tetapi masalahnya time nak download sumthin menggunakan realplayer@orbit kat Youtube x dpt nak download. kadang2 je dpt..emm=(..so, lepas ni aku guna browser 'musang terbakar' aku tu balik la sebab fungsinya dah hampir sama dgn chrome...neway..mmg best pun guna 'musang terbakar' ni..hehehe..aku pun baru download toolbar 5 ni td..
*
*
*
pic bawah-->rupa FIREFOX @ Google Toolbar 5 yg aku rasmikan sebentar td...still mamai lagi kot toolbar aku ni sebab tu la x keluar image kat thumbnails kecik2 tu..baru lagi la konon and malu2 kucing..tu pasal x tunjuk 'muka'..heeee*_^


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...