Friday 1 January 2010

bye-bye 2009..welcome 2010


tata 2009..hellow..hellow 2010..!!

kesimpulannya tahun 2009 bukanlah tahun yang 'terhebat' bagi saya....walau bagaimanapun, banyak memori indah yang tak akan saya lupakan sepanjang 2009.. dan salah satunya saya berjaya habiskan diploma saya dalam accountancy...sekarang tengah nak tunggu tarikh konvo je..dan sibuk study BIA--[bachelor in accountancy]

Januari
kalau tak silap, saya baru mula nak cuba2 kerja part time di kedai kasut scholl di Giant...bos saya boleh tahan juga la ketegasannya...tetapi bukan kategori garang la...apa-apapun saya enjoy bekerja kat situ lebih2 lagi ada seorang kakak. Kalau ikutkan umur, ramai yang panggil akak tu aunty..tetapi demi rasa hormat, saya panggil dia 'akak'...lagi mesra^_*..dia suka, saya pun senang hati bekerja....lagipun akak tu selalu je bawa bekal nasi bubur special untuk saya....dari akak itulah saya belajar banyak perkara terutamanya menggunakan cashier machine....


Februari
still lagi study sambil bekerja part time kat scholl....1st time dapat gaji la bulan ni...even tak banyak tapi senyum dan puas juga la dapat belanja guna duit hasil dr bekerja sendiri ni dan dengan duit gaji tu juga saya dapat sponser sikit la untuk bday party kawan saya ayu..Time bday tu jugalah, semua kami dapat berkumpul ramai2 sambil berborak lama sampai pagi iaitu perkara yang agak susah untuk kami lakukan disebabkan setiap orang selalu busy dengan aktiviti study atau aktivity peribadi...Bday party tersebut kami buat secara live di BlogTV[semua orang boleh tengok..bahasa gempaknya seluruh dunia la tu**]....secara tak langsung kami semua dapat la share kegembiraan serta kemesraan kami itu dengan semua orang....apa salahnya sekali sekala kan???..=)...

March
Bulan ni tengah cuti semester...balik johor je....makan..tido..makan..tido....and bila malam tengok astro sampai pagi kalau tak pun online je kerja and banyak share2 cerita dengan abang-abang and kakak-kakak gua....dan yang paling kerap aku lakukan time ni chatting!! kadang2 aku menyamar sebagai abang aku time chat tapi oppss..aku bukan sengaja seh..abang aku time tu ada kat sebelah tengok macam mana cara aku "mengorat perempuan" kira2 macam aku ni lecturer abang aku la konon..hehehe..bukan ape dah tak tau nak buat apa...siang hari tengok astro lg..cerita yang aku tak pernah tengok pun aku boleh tengok sampai episode akhir...tak ingat la pulak tajuk cerita tu..tapi senetron la..drama indonesia..best juga la..suka aku tengok..hehehe[itupun aku nak gtau k?ishish]


April
habis cuti..baru nak mula short semester...xtivity seperti biasa....bulan ni susah saya nak bgtau bos bahawa saya nak berhenti kerja....bila ingat2 balik time nak minta kerja senang..tapi bila nak kata berhenti tu susah betul..bukan apa, kesian pulak tengok, lagi2 bos tu baik dan pekerja2 yang lain juga dah rapat..apakan daya, jadual study padat dan saya memang nak berhenti juga bulan tu....bos tu ada juga merajuk sikit kot....tapi aku ambik sikap professional la..tapi bukan aku kata bos tu tak professional tau...aku salute seh ngan ex-bos aku tu...dia marah kita senyum..then bila dia senyum..kita lagi la kena tambah manis senyuman tu..hehe..sekarang..pantang jumpe je bos tu selalu je dia senyum..aku apalagi..singgah sekejap borak sambil senyum2..hehehe..apa2pun kesilapan yang pernah aku lakukan sebagai cshier kat situ ialah terlupa pulangkan baki RM15 kat customer dan duit pernah terkurang RM1..nilai le sendiri..hehe=)

Mei
emmm...nonthing special sangat kat bulan ni..hampir2 lupa..sibuk dengan persiapan final exam untuk short semester..hehehe tunggu nak balik sarawak je ni..hehehe=)

June
yeah...naik belon AirAsia balik sarawak jumpa sedara mara-cuti semester!!....yang best sekali jumpa mak ayah gue and kakak gue lerr........tetapi tak dapat nak join sekali sambut perayaan Gawai..tapi tak apa...janji balik sarawak je..hehe..time ni aku banyak ikut abang sulung tangkap ikan kat sungai...abang aku yang sulung pun balik cuti time ni..hobi dia senang je..apa2 kerja menangkap ikan dia suka..selain tu..banyak juga la kerja...entah camner nak translate ni..kurang subtitle..tetapi bila balik dari cuti aku memang tak dapat nak cerita kesedihan aku time mendapat tahu kematian Micheal Jackson pagi 26 jun.[25 june kat us]..uhuhu...RIP MJ..

July
tak banyak aktivity yang top2 yang aku nak cerita ni...tak ingat la pulak..adeii..sedey gue..hehehe...yang pasti bulan ni,aku memang pelangan surat khabar number 1..pantang ada pasal MJ terus aku beli..adeyyy..sabar je le..=)

August
takde yang special...yang jelas busy dengan final semester time ni...iaitu sem last diploma..bz..bz..bz

September
still lagi busy...sebab final semester exam dah dekat..banyak assignments and project kami kena buat...yang lain no comment..hehe--dan bulan ni juga aku berkesempatan berpuasa bersama-sama kawan-kawan muslim aku...bila kawan2 bersahur aku pun bersahur juga..then bila berbuka puasa..emmm macam tak pernah jumpa makanan pulak aku ni..adoii...hehehe...cool je le

Oktober
final semester exam bulan ni..pastu kena sambut hari raya and diwali juga...bulan aku makan kat rumah terbuka bulan ni..hehehe....habis beraya semua..terus kita orang duduk untuk exam...emmm semua senyap..dap..dup..dap..dup...itulah debaran sementara menanti result keluar bulan Nov..

November
Cuti semester habis..result pun keluar..thanks God, aku Grad!!..yea...hari tu result keluar hari tu juga aku ngan kawan aku ana daftar untuk BIA-bachelor in acountancy-sebagai progression student[terus masuk semester 3 BIA]....So...sekarang dah naik pangkat budak bachelor la pulak..=).....apa yang dpt saya comment ialah= 'saya selalu busy!'

December
ini dia......pertama yang terlintas di fikiran saya bulan ni ialah 'christmas'--pokok christmas, christmas caroling, christmas eve, christmas day and christmas party----tapi aku hanya dapat berchristmas dengan member-member study je huhuhu..........sabar je la....&& --terima kasih ngagai apai enggau indai serta bala menyadi ke di sayau ke aku belama laban selalu meri support ngagai aku...selamat taun baru...aku meruan sayau ke semua kita..oraits!


sekarang pagi 1 january 2010 so, dah masuk tahun baru dah...habis sudah 2009....tata...selamat semuanya!!! semoga tahun 2010 ini menjadi lebih baik untuk saya serta ahli keluarga saya dan tak lupa juga untuk anda semua... HAPPY NEW YEAR 2010.....
*
*
*
*


AZAM saya ialah.............................???..amen!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...